21. DAKTİLOSUZ DAKTİLO ÖĞREN! ADRENALİN YÜKSELSİN!
a. ‘’ Hayal kurduğunuz her şey gerçektir.’’ Pablo Picasso.
b. Hayali olmayan insanlar fakir insanlardır. Gariptirler.
c. Geleceğin dünyasını hayal kuranlar kuracaktır. Düşünce, hayalle harekete geçer, sentez ve analizle yaratıcı kimliğine bürünür. Düşünce vücuda hareket kazandırır.
d. Elin parmaklarına akıl yüklenemezdi, meleke kazandırılabilirdi. Bunun için hayal etmek, hayata geçirmek için de analiz etmek, sentez yapmak ve emek vermek gerekiyordu.
e. İnsan beyni parmaklarıyla dost olabilirdi. Bu dostluk on parmakta on marifete dönüşebilirdi. Sen işten korkma, iş senden korksun, diyordu babam. Doğru olan buydu. Alternatif çözüm ve çareler hep vardı, olmaya devam edecekti.
a. ‘’ Hayal kurduğunuz her şey gerçektir.’’ Pablo Picasso.
b. Hayali olmayan insanlar fakir insanlardır. Gariptirler.
c. Geleceğin dünyasını hayal kuranlar kuracaktır. Düşünce, hayalle harekete geçer, sentez ve analizle yaratıcı kimliğine bürünür. Düşünce vücuda hareket kazandırır.
d. Elin parmaklarına akıl yüklenemezdi, meleke kazandırılabilirdi. Bunun için hayal etmek, hayata geçirmek için de analiz etmek, sentez yapmak ve emek vermek gerekiyordu.
e. İnsan beyni parmaklarıyla dost olabilirdi. Bu dostluk on parmakta on marifete dönüşebilirdi. Sen işten korkma, iş senden korksun, diyordu babam. Doğru olan buydu. Alternatif çözüm ve çareler hep vardı, olmaya devam edecekti.
HAFTA TATİLİ YOK: KALDIRILDI
f. Hafta tatillerim askıya alınmıştı. Ramazan Bayramı tatilime ipotek konduğunu bir hafta önce öğrendim. Bir oyun vardı. Oyun hileliydi. Bu insani davranış değildi, askeri davranış değildi, kişilikli ve kimlikli bir davranış değildi. Kimin ne yaptığı beni ETKİLEDİ, ilgilendirmedi.
g. Umurumda olanı, kendi işimi yaptım. Krizi fırsata çevirmenin çaresini buldum. ’’ Aklınızdan geçirdiğiniz değil, hayatınıza geçirdiğiniz düşünceler sizi düşlerinize ulaştırır.’’ Tayfun TOPALOĞLU.
h. Samimiyetle arayan çözümü buluyordu. Fotoğraftaki klavye tuşlarıyla on parmak yazmak mümkündü! Önce fotoğrafın bulunduğu sayfayı açtım. Klavye üzerindeki tuşların dizilişini parmaklarımın yardımıyla kafamda oturtmaya çalıştım. Ellerim beynime yardımıma gelmişti!
i. Sonra kitapta açıklandığı şekilde elimin parmaklarını fotoğraftaki tuşlara yerleşetirdim. Parmaklarım dostlarını bulup umut ve güvenle selam vermeye başladı.
j. İlk kelime AKELEMUY diye başlıyordu. Çalışmaya başladım, gerisi geldi. Beynim sadece elimin parmakları ve klavye tuşlarıyla ilgiliydi.
k. Klavyenin fotoğrafı beynimin daktilosu olmuştu. Elimin parmakları bu daktilonun tuşlarına sıkı sıkıya sarılmıştı, sevgiyle kucaklıyordu.
g. Umurumda olanı, kendi işimi yaptım. Krizi fırsata çevirmenin çaresini buldum. ’’ Aklınızdan geçirdiğiniz değil, hayatınıza geçirdiğiniz düşünceler sizi düşlerinize ulaştırır.’’ Tayfun TOPALOĞLU.
h. Samimiyetle arayan çözümü buluyordu. Fotoğraftaki klavye tuşlarıyla on parmak yazmak mümkündü! Önce fotoğrafın bulunduğu sayfayı açtım. Klavye üzerindeki tuşların dizilişini parmaklarımın yardımıyla kafamda oturtmaya çalıştım. Ellerim beynime yardımıma gelmişti!
i. Sonra kitapta açıklandığı şekilde elimin parmaklarını fotoğraftaki tuşlara yerleşetirdim. Parmaklarım dostlarını bulup umut ve güvenle selam vermeye başladı.
j. İlk kelime AKELEMUY diye başlıyordu. Çalışmaya başladım, gerisi geldi. Beynim sadece elimin parmakları ve klavye tuşlarıyla ilgiliydi.
k. Klavyenin fotoğrafı beynimin daktilosu olmuştu. Elimin parmakları bu daktilonun tuşlarına sıkı sıkıya sarılmıştı, sevgiyle kucaklıyordu.
ÖNCE HAYAL GELİR!
l. ‘’ Allah nasip ettirmeyeceği şeyi hayal ettirmez.’’ Hz. Osman. Allahım, hayal ettir ve yaptır. Hayali olmayan insanlar fakir insanlardır.
m. Böylece dokuz günlük bayram tatili nöbetlerinde de canım sıkılmadı. Nöbette dolaşırken, sevdiklerimi ve isimlerini hayatettim, hatırladım ve bayramlaştım. Kimse duymasa da herkesle selamlaştım. Bir taşla iki kuş vurmaya çalıştım. Zamanı öğrenmeyi öğrenerek geçirdim. Beynim hatırlıyor, elimin parmakları isimleri yazıyordu. Öğrenmenin hazzı başkaydı. Öğrendiklerimi tekrarla kendime öğretiyordum.
n. Müsbet düşünce, soruna çözüm bulurdu. Olumlu düşünmek işime yaradı. Parmaklarım tuşlarla horon tepiyordu. Hayal etmek gibi bir sevgilim vardı.
o. İnsan isterse her şey yapabilirdi. Bir diğer insanın yapacağı her şeyi yapabilirdi. İnsan ruhuyla, arzusuyla büyüktü! İnsanın yapacağı hiç bir şey kendisinden büyük değildi. İnsanın korkusunu yönetmesi gerekiyordu. Korkusunu yöneten cesaretini topluyordu, azmediyordu ve yapıyordu. Sorunların çözümü: Korkuyu yönetmekten geçiyordu.
m. Böylece dokuz günlük bayram tatili nöbetlerinde de canım sıkılmadı. Nöbette dolaşırken, sevdiklerimi ve isimlerini hayatettim, hatırladım ve bayramlaştım. Kimse duymasa da herkesle selamlaştım. Bir taşla iki kuş vurmaya çalıştım. Zamanı öğrenmeyi öğrenerek geçirdim. Beynim hatırlıyor, elimin parmakları isimleri yazıyordu. Öğrenmenin hazzı başkaydı. Öğrendiklerimi tekrarla kendime öğretiyordum.
n. Müsbet düşünce, soruna çözüm bulurdu. Olumlu düşünmek işime yaradı. Parmaklarım tuşlarla horon tepiyordu. Hayal etmek gibi bir sevgilim vardı.
o. İnsan isterse her şey yapabilirdi. Bir diğer insanın yapacağı her şeyi yapabilirdi. İnsan ruhuyla, arzusuyla büyüktü! İnsanın yapacağı hiç bir şey kendisinden büyük değildi. İnsanın korkusunu yönetmesi gerekiyordu. Korkusunu yöneten cesaretini topluyordu, azmediyordu ve yapıyordu. Sorunların çözümü: Korkuyu yönetmekten geçiyordu.
KURBAN'A KURBAN OLMAK!
p. Kurban Bayramı iznim de üzerimizdeki dikkatlere kurban gitmişti. Bunda da bir hayır vardı. Olanda bir hayır vardı.
q. Taburun yazıhaneleri ana binaların dışında barakalarda hizmet veriyordu. Barakalar göz kırpıyordu!
r. Bayram geldi, tabur boşaldı. Nöbetler yazılmıştı. Kimin ne zaman nöbete kalacağı belliydi. Nöbette bulunan arkadaşların yardımıyla uygun saatlerde BARAKA yazıhanelerinde daktilolarla arkadaşlık ettik. Birbirimize destek olduk! Birbirimizi sevdik. Sevgisiz bir şey olmazdı!
s. Kurban bayramı süresince parmaklarımın kasları daha da güçlendi. On parmak on hüner kazanmıştı. On kere on yüz ediyordu. Klavyenin üzerinde yaklaşık 100 civarında tuş vardı. Hepsini tanıdım. Beynim tuşlara aşina olmuştu!
t. On parmak daktilo bilmek, bilgisayara geçişte de çok işime yaradı. Klavye ile arkadaş olmak okumamı, yazmamı çevik hale getirdi. Bugünlerde de, Allah'a şükür, tuşlara aşinalığım sürüyor.
u. Çeviklik ise gülümseyip gülümsetmeyi öğretti. Gülümsegülümset!
v. Krizin üstüne yürüdüm. Krizleri fırsata dönüştürmek mümkün oldu. Krizi topa tutmak için alternatif düşünmek işime yaradı. Korkuya kurban olmadım. Korkuyu korkuttum!
Z. KURBAN'A kurban olmak diye buna denir!
YARIN: 22. TOKAT İHO LİSESİNDE FRANSIZCA OKUDUM
q. Taburun yazıhaneleri ana binaların dışında barakalarda hizmet veriyordu. Barakalar göz kırpıyordu!
r. Bayram geldi, tabur boşaldı. Nöbetler yazılmıştı. Kimin ne zaman nöbete kalacağı belliydi. Nöbette bulunan arkadaşların yardımıyla uygun saatlerde BARAKA yazıhanelerinde daktilolarla arkadaşlık ettik. Birbirimize destek olduk! Birbirimizi sevdik. Sevgisiz bir şey olmazdı!
s. Kurban bayramı süresince parmaklarımın kasları daha da güçlendi. On parmak on hüner kazanmıştı. On kere on yüz ediyordu. Klavyenin üzerinde yaklaşık 100 civarında tuş vardı. Hepsini tanıdım. Beynim tuşlara aşina olmuştu!
t. On parmak daktilo bilmek, bilgisayara geçişte de çok işime yaradı. Klavye ile arkadaş olmak okumamı, yazmamı çevik hale getirdi. Bugünlerde de, Allah'a şükür, tuşlara aşinalığım sürüyor.
u. Çeviklik ise gülümseyip gülümsetmeyi öğretti. Gülümsegülümset!
v. Krizin üstüne yürüdüm. Krizleri fırsata dönüştürmek mümkün oldu. Krizi topa tutmak için alternatif düşünmek işime yaradı. Korkuya kurban olmadım. Korkuyu korkuttum!
Z. KURBAN'A kurban olmak diye buna denir!
YARIN: 22. TOKAT İHO LİSESİNDE FRANSIZCA OKUDUM
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder